Cherednichenko G. The Educational and Professional Trajectories of Secondary School Graduates Cherednichenko G. The Educational and Professional Trajectories of Secondary School Graduates // Russian Education Society. 2011. Vol. 53. Issue 8. Pages: 19-35. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/53/8?nav=tocListISSN 1060-9393Размещена на сайте: 16.11.16 Поискать полный текст на Google AcademiaСсылка при цитировании:Cherednichenko G. The Educational and Professional Trajectories of Secondary School Graduates // Russian Education Society. 2011. Vol. 53. Issue 8. Pages: 19-35. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/53/8?nav=tocListCherednichenko G. The Educational and Professional Trajectories of Secondary School Graduates // Russian Education and Society // Russian Education Society. 2011. Vol. 53. Issue 8. Pages: 19-35. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/53/8?nav=tocListАвторы:Чередниченко Г.А.АннотацияИсследование выпускников российских средних школ (материалы лонгитюдного исследования в течение 10 лет – 1998, 2001, 2008 – бывших выпускников средних школ Новосибирской области) показывают, что получение более высокого уровня и качества среднего образования ведет к дальнейшему повышению уровня образования, обретению знаний, умений, способностей и мотиваций, которые обеспечивают относительно высокие уровни социального и профессионального статуса. Вложения в человеческий капитал, особенно в образование также приносит преимущества, которые не столь прямо связаны с доходами, сколько с ростом статуса и субъективной удовлетворенности.Ключевые слова: образовательные траектории дополнительное образование образовательные ресурсы человеческий капитал социально-профессиональный статус educational trajectories additional education educational resources human capital social and professional status Рубрики: Социология образованияВозможно, вам будут интересны другие публикации:Cherednichenko G. The Educational and Professional Trajectories of Working Young People // Russian Education and Society. 2012. Vol. 54. Issue 11. Pages: 34-52. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/54/11?nav=tocListCherednichenko G. New Developments in the Education and Professional Activity of Young People // Russian Education and Society. 2010. Vol. 52. Issue 7. P. 3-15. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/52/7?nav=tocListЧередниченко Г. А.Chapter “MAIN RESULTS SUMMARY” of the book of Cherednichenko G. EDUCATIONAL TRAJECTORIES AND PROFESSIONAL CAREERS (On materials of sociological researches of youth) // Образовательные траектории и профессиональные карьеры (на материалах социологических исследований молодежи) [Электронный ресурс]. М.: ИС РАН, 2012.- 332 стр., 1CD ROM.Cherednichenko G.A. Educational Trajectories of Youth: Researches and Main Results // The Futures We Want: Global Sociology and the Struggles for a Better World. View from Russia [Electronic resource]: collected papers. The 3rd ISA Forum of Sociology The Futures We Want: Global Sociology and the Struggles for a Better World / Editor-in-Chief V.Mansurov. -electronic data- Moscow: RSS, 2016. – Pp. 140-153. 1 СD ROM; 12 sm - system requirements: Windows XP/Vista/7/10 - Title from disk label. Прошкова З. В.Образовательные ресурсы семьи в биографических историях // Личность и общество: эл.научный журнал. –2020 – №10(21). URL: https://pedjournal.com/archive/21/391 (дата обращения: 10.12.2020). DOI: 10.32743/2658-6487.2020.10.21.391