Cherednichenko G. New Developments in the Education and Professional Activity of Young People



Cherednichenko G. New Developments in the Education and Professional Activity of Young People // Russian Education and Society. 2010. Vol. 52. Issue 7. P. 3-15. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/52/7?nav=tocList
ISSN 1060-9393

Размещена на сайте: 16.11.16

Поискать полный текст на Google Academia

Ссылка при цитировании:

Cherednichenko G. New Developments in the Education and Professional Activity of Young People // Russian Education and Society. 2010. Vol. 52. Issue 7. P. 3-15. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/52/7?nav=tocList
Cherednichenko G. New Developments in the Education and Professional Activity of Young People // Russian Education and Society. 2010. Vol. 52. Issue 7. P. 3-15. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/52/7?nav=tocList

Авторы:

Чередниченко Г.А.

Аннотация

В статье излагаются новые методологические подходы к изучению образовательных и профессиональных траекторий молодежи и накопления человеческого капитала. Они разработаны в рамках лонгитюдного социологического исследования (1998 - 2008 гг.) жизненных путей в течение 10 лет бывших выпускников из high schools, secondary specialized collages, secondary vocational schools. Представлены материалы этого эмпирического исследования, посвященные изучению образовательных ресурсов и профессиональной активности молодежи.

Abstract

There are presented new methodological approaches to the study of the educational and professional trajectories of young people and human capital accumulation. They were carried out as part of the longitudinal sociological survey (1998 - 2008) of life paths over 10 years of former graduates from high schools, secondary specialized collages, secondary vocational schools. The materials of this empirical research devoted to the study of educational resources and professional activity of youth.

 

Ключевые слова:

образовательные и профессиональные траектории человеческий капитал стартовое среднее образование накопление образовательных ресурсов непрерывное образование educational and professional trajectories human capital starting secondary education accumulation of educational resources continuing education

Рубрики:

Социология образования



Возможно, вам будут интересны другие публикации: