Ivanova. E.Yu. Private tutors and governesses - foreigners in Russia: professional and legal status Ivanova. E.Yu. Private tutors and governesses - foreigners in Russia: professional and legal status // Facing an Unequal World: Challenges for Russian Sociology/ Editor-in-Chief V. Mansurov, Moscow, 2014. – 474 p.ISBN 978-5-904804-13-8Размещена на сайте: 17.10.14 Поискать полный текст на Google AcademiaСсылка при цитировании:Ivanova. E.Yu. Private tutors and governesses - foreigners in Russia: professional and legal status // Facing an Unequal World: Challenges for Russian Sociology/ Editor-in-Chief V. Mansurov, Moscow, 2014. – 474 p.Авторы:Иванова Е.Ю.АннотацияInstitute of foreign of private tutors, as a form of home education, starting from XVII century, has had a significant impact on the development of the national education system in Russia. Change of requirements to professional competence of the private tutors -foreigners, entailed the creation of a system of control and restriction of activity of teachers-foreigners on the territory of Russia. Private tutors are native patterns of the Western system of values, culture and education, language that is necessary for building the educational and occupational trajectories and for successful career for the children of modern elite of Russia. In the present situation on the market of home education we see The high professional status , on the one hand, and almost absence of legal status of the private tutors, on the other hand.Ключевые слова: home education tutor educator foreigner legislation professional status legal status professional groups Рубрики: Социология профессий и профессиональных группСоциология образованияВозможно, вам будут интересны другие публикации:Ivanova E.Yu., Streltsova I.A. Foreign Gouverneurs in Russia after 1917: virtual Image and the real Status // Differences, Inequalities and Sociological Imagination: View from Russia/ Editor-in-Chief V. Mansurov, Moscow, 2015. P. 190-199. СD ROM. Иванова Е. Ю.Гувернер–иностранец в России: социальная мобильность, профессиональный статус и культурно–политический ресурс // Профессиональные группы: сообщества, деятельность и карьера: Коллективная монография / Отв. ред. В.А. Мансуров. – М.: ИС РАН; РОС, 2014.– С. 103-127. – СD ROM.Чередниченко Г. А.Chapter “MAIN RESULTS SUMMARY” of the book of Cherednichenko G. EDUCATIONAL TRAJECTORIES AND PROFESSIONAL CAREERS (On materials of sociological researches of youth) // Образовательные траектории и профессиональные карьеры (на материалах социологических исследований молодежи) [Электронный ресурс]. М.: ИС РАН, 2012.- 332 стр., 1CD ROM.Юрьев П. С.Результаты опроса студентов профильных вузов с целью определения отношения молодежи к проблемам наследования профессионального потенциала семьи // Профессиональные династии: воспроизводство профессиональных групп : [монография] / В. А. Мансуров [и др.]; отв. ред. В. А. Мансуров; ред. Е. Ю. Иванова; ФНИСЦ РАН. – Москва: ФНИСЦ РАН, 2020 – С. 140-163. 1 электрон. опт. диск 12 см. (CD-ROM). – Систем требования: IBM PC, Windows 95 и выше.Попова И. П.Supplementary Professional Education in the Strategies of Working Specialists, 1995 to 2005 // Russian Education and Society, vol. 50, no. 11, November 2008, pp. 36–58.