Cherednichenko G. The Personal Plans of Secondary School Seniors Cherednichenko G. The Personal Plans of Secondary School Seniors // Russian Education and Society. 2006. Vol. 48. Issue 9. Pages: 60-69 URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/48/9?nav=tocListISSN 1060-9393Размещена на сайте: 16.11.16 Поискать полный текст на Google AcademiaСсылка при цитировании:Cherednichenko G. The Personal Plans of Secondary School Seniors // Russian Education and Society. 2006. Vol. 48. Issue 9. Pages: 60-69 URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/48/9?nav=tocListCherednichenko G. The Personal Plans of Secondary School Seniors // Russian Education and Society. 2006. Vol. 48. Issue 9. Pages: 60-69 URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/48/9?nav=tocListАвторы:Чередниченко Г.А.АннотацияВ наших многолетних исследовательских проектах (1960-2000 гг.), посвященных изучению проблем образовательных ориентаций и выбора профессии молодежью, постоянно уделяется внимание выявлению роли объективных и субъективных факторов, которые определяют формирование личных планов выпускников средних школ и их реальных жизненных шагов. Существенные результаты, характеризующие влияние этих факторов на ориентации и поведение молодежи, были получены. С учетом накопленного опыта в 2004 г. было проведено еще одно аналогичное социологическое исследование выпускников средних школ в том же регионе. Представлены его результаты. Abstract In our research projects, covering many years (1960-2000’s), concerning the problems of young people’s orientations and choice of profession, we have examined the role played by objective and subjective factors in the shaping of personal plans of senior students in secondary school and their actual paths in life. Substantial results have been obtained in the study of the influence of these factors on the orientation and behavior of young people. Taking account of accumulated experience, in 2004 a new analogous survey was conducted in the same region among graduates of high schools. The results are presented.Ключевые слова: выпускники средних школ пост-среднее образование ориентации выбор профессии graduates of high schools post-secondary education orientations choice of profession Рубрики: Социология образованияВозможно, вам будут интересны другие публикации:Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocListTcherednitchenko G. Les écoles des élites en Russie: leur transformasions et le devenir des élèves // Information des Sciences Sociales. Paris, 1995, sept., vol. 34. P 471-490.Cherednichenko G. New Developments in the Education and Professional Activity of Young People // Russian Education and Society. 2010. Vol. 52. Issue 7. P. 3-15. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/52/7?nav=tocListTcherednitchenko G. L'école secondaire russe en mutation (la situation à Moscou) // Revu d’etudes comparatives Est-Ouest, 2000, vol. 31, № 3. P 99-125. URL:http://www.persee.fr/doc/receo_0338-0599_2000_num_31_3_3041Вознесенская Е. Д.Молодежь и професии // Новые смыслы в образовательных стратегиях молодежи: 50 лет исследования [монография] / Д.Л. Константиновский, М.А. Абрамова, Е.Д. Вознесенская, Г.С. Гончарова, В.Г. Костюк, Е.С. Попова, Г.А. Чередниченко. — М. : ЦСП и М, 2015. — С. 123-182.