Tcherednitchenko G. Les écoles des élites en Russie: leur transformasions et le devenir des élèves Tcherednitchenko G. Les écoles des élites en Russie: leur transformasions et le devenir des élèves // Information des Sciences Sociales. Paris, 1995, sept., vol. 34. P 471-490.ISSN 0539-0184Размещена на сайте: 16.11.16 Поискать полный текст на Google AcademiaСсылка при цитировании:Tcherednitchenko G. Les écoles des élites en Russie: leur transformasions et le devenir des élèves // Information des Sciences Sociales. Paris, 1995, sept., vol. 34. P 471-490.Tcherednitchenko G. Les écoles des élites en Russie: leur transformasions et le devenir des élèves // Information des Sciences Sociales. Paris, 1995, sept., vol. 34. P 471-490.Авторы:Чередниченко Г.А.АннотацияТрансформация средних образовательных школ России в 1990-е гг., шедшая путем их организационной и педагогической диверсификации, отвечала на запросы потребителей, которые стали более полярно, чем прежде социально дифференцированными. Формировались массовые школы, продвинутые школы и школы элит. Последние функционировали на основе культурной и социальной селекции, повторяя опыт прежних советских специализированных школ иностранного языка. Рассматриваются современные мутации специализированных школ, их социальная дифференциация и привилегированные пути в образовании выпускников этих школ. Abstract Transformation of Russian high schools in the 1990s which was carrying out through their organizational and educational diversification, responded to the demands of consumers who became more polar socially differentiated than before. There were formed mass schools, advanced schools and elite schools. The latter functioned on the basis of cultural and social selection, repeating the experience of the former Soviet specialized schools a foreign languages. We consider the current mutations of specialized schools, their social differentiation and privileged way in higher education of graduates of these schools.Ключевые слова: трансформация средних школ элитарные школы послешкольные пути выпускников элитарных школ transformations of high schools schools of elites past-secondary future of elite schools’ graduates Рубрики: Социология образованияВозможно, вам будут интересны другие публикации:Cherednichenko G. The Personal Plans of Secondary School Seniors // Russian Education and Society. 2006. Vol. 48. Issue 9. Pages: 60-69 URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/48/9?nav=tocListCherednichenko G. School Reform in the 1990s. Innovations and Social Selection // Russian Education and Society. 2000. Vol. 42. P. 6-32. URL:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.2753/RES1060-939342116Tcherednitchenko G. L'école secondaire russe en mutation (la situation à Moscou) // Revu d’etudes comparatives Est-Ouest, 2000, vol. 31, № 3. P 99-125. URL:http://www.persee.fr/doc/receo_0338-0599_2000_num_31_3_3041Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocListCherednichenko G. The Personal Plans of Graduates of Secondary Educational Institutions // Russian Education and Society. 2003. Vol. 45. Issue 1. Pages: 38-54. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/45/1?nav=tocList