Cherednichenko G.A. Educational and Status Positioning for 10 Years after Graduation from Secondary Educational Institutions Чередниченко Г.А.Cherednichenko G.A. Educational and Status Positioning for 10 Years after Graduation from Secondary Educational Institutions // Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities. View from Russia [Electronic resource]: collected papers XIX ISA World Congress of Sociology «Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities» ( Toronto, Canada, July 15-21, 2018) / Editor-in-Chief V. Mansurov. Moscow: RSS; FCTAS RAS. 2018. – 441 p. P. 131-137. 1 СD ROM; 12 sm – system requirements: Windows XP/Vista/7/10 – Title from disk label.Глава из книги: Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities. View from Russia [Electronic resource]: collected papers XIX ISA World Congress of Sociology «Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities» ( Toronto, Canada, July 15-21, 2018) / Editor-in-Chief V. Mansurov. Moscow: RSS; FCTAS RAS. 2018. – 441 p. 1 СD ROM; 12 sm – system requirements: Windows XP/Vista/7/10 – Title from disk label.ISBN 978-5-904804-24-4 Размещена на сайте: 07.08.18Текст статьи/сборника на сайте Российского общества социологов URL: http://www.ssa-rss.ru/files/File/PublikaciiROS/PowerViolenceAndJusticeReflectionsResponsesAndResponsibilitiesViewFromRussia.pdf (дата обращения 07.08.2018)Ссылка при цитировании:Чередниченко Г.А. Cherednichenko G.A. Educational and Status Positioning for 10 Years after Graduation from Secondary Educational Institutions // Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities. View from Russia [Electronic resource]: collected papers XIX ISA World Congress of Sociology «Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities» ( Toronto, Canada, July 15-21, 2018) / Editor-in-Chief V. Mansurov. Moscow: RSS; FCTAS RAS. 2018. – 441 p. P. 131-137. 1 СD ROM; 12 sm – system requirements: Windows XP/Vista/7/10 – Title from disk label.Cherednichenko G.A. Educational and Status Positioning for 10 Years after Graduation from Secondary Educational Institutions. In: Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities. View from Russia [Electronic resource]: collected papers XIX ISA World Congress of Sociology «Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities» ( Toronto, Canada, July 15-21, 2018) / Editor-in-Chief V. Mansurov. Moscow: RSS; FCTAS RAS. 2018. – 441 p. P. 131-137. 1 СD ROM; 12 sm – system requirements: Windows XP/Vista/7/10 – Title from disk label.АннотацияНа материалах лонгитюдного исследования сравниваются образовательные и статусные позиции, которые занимают три группы молодежи cпустя 10 лет после окончания средних школ, средних специальных учебных заведений, профессиональных училищ. Тип стартового образования дифференцирует не только первый выбор, но и инерционно воздействует на все последующие позиции в образовании и на статусы. Даже при достижении спустя десять лет одинакового уровня образования более продвинутые статусы обретают те, у кого выше капитал стартового среднего образования и сопутствующее ему лучшее качество последующегоКлючевые слова: уровень образования статус молодежь level of education status young people Оглавлениескрыть оглавлениепоказать оглавление Рубрики: Социология образованияВозможно, вам будут интересны другие публикации:Cherednichenko G.A. (2014) The Accumulation of Educational Capital Among Young Blue-Collar Workers in Russia, Russian Education & Society, 56:8, 37-61. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.2753/RES1060-9393560803Cherednichenko G. The Educational and Professional Trajectories of Working Young People // Russian Education and Society. 2012. Vol. 54. Issue 11. Pages: 34-52. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/54/11?nav=tocListCherednichenko G. The Employment and Professional Educational Trajectories of Young People // Russian Education and Society. 2011. Vol. 53. Issue 12. Pages: 36-66. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/53/12?nav=tocListCherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocListЧередниченко Г. А.Chapter “MAIN RESULTS SUMMARY” of the book of Cherednichenko G. EDUCATIONAL TRAJECTORIES AND PROFESSIONAL CAREERS (On materials of sociological researches of youth) // Образовательные траектории и профессиональные карьеры (на материалах социологических исследований молодежи) [Электронный ресурс]. М.: ИС РАН, 2012.- 332 стр., 1CD ROM.