Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education ...



Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocList
ISSN 1060-9393

Размещена на сайте: 16.11.16

Поискать полный текст на Google Academia

Ссылка при цитировании:

Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocList
Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocList

Авторы:

Чередниченко Г.А.

Аннотация

Исследования взаимодействия между образованием и профессиональной карьерой молодежи в России показывают, что тип образовательного учреждения, в котором молодежь получает первоначально среднее образование, оказывает долговременное и латентное дифференцирующее влияние на последующее накопление образовательного капитала и профессиональные траектории. Группы молодежи с различным уровнем стартового среднего образования имеют разные возможности получения дальнейшего образования и в тенденции достигают различных уровней социального благополучия и личной удовлетворенности своим положением. Названные процессы анализируются на материалах лонгитюдного социологического исследования (1998–2008 гг.) жизненных путей выпускников средних школ, средних специальных учебных заведений и профессиональных училищ Новосибирской области .

Abstract

Research on the relationship between education and occupational career of youth in Russia shows that the type of secondary educational institution from which people initially graduate has a lengthy and latent differentiating influence on their accumulation of educational capital and their educational and professional trajectories. The groups with varying levels of starting education have different opportunities to acquire further education and tend to achieve different levels of both material and personal well-being. The above processes are analyzed on the data of a longitudinal sociological survey (1998-2008) of life paths of former graduates from high schools, secondary specialized collages, secondary vocational schools of the Novosibirsk region.

Ключевые слова:

молодежь образование накопление образовательного капитала профессиональные траектории выпускники средних школ средних специальных учебных заведений и профессиональных училищ young people education accumulation of educational capital professional trajectories graduates from high schools secondary specialized collages secondary vocational sch

Рубрики:

Социология образования



Возможно, вам будут интересны другие публикации: