Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education ... Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocListISSN 1060-9393Размещена на сайте: 16.11.16 Поискать полный текст на Google AcademiaСсылка при цитировании:Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocListCherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocListАвторы:Чередниченко Г.А.АннотацияИсследования взаимодействия между образованием и профессиональной карьерой молодежи в России показывают, что тип образовательного учреждения, в котором молодежь получает первоначально среднее образование, оказывает долговременное и латентное дифференцирующее влияние на последующее накопление образовательного капитала и профессиональные траектории. Группы молодежи с различным уровнем стартового среднего образования имеют разные возможности получения дальнейшего образования и в тенденции достигают различных уровней социального благополучия и личной удовлетворенности своим положением. Названные процессы анализируются на материалах лонгитюдного социологического исследования (1998–2008 гг.) жизненных путей выпускников средних школ, средних специальных учебных заведений и профессиональных училищ Новосибирской области . Abstract Research on the relationship between education and occupational career of youth in Russia shows that the type of secondary educational institution from which people initially graduate has a lengthy and latent differentiating influence on their accumulation of educational capital and their educational and professional trajectories. The groups with varying levels of starting education have different opportunities to acquire further education and tend to achieve different levels of both material and personal well-being. The above processes are analyzed on the data of a longitudinal sociological survey (1998-2008) of life paths of former graduates from high schools, secondary specialized collages, secondary vocational schools of the Novosibirsk region.Ключевые слова: молодежь образование накопление образовательного капитала профессиональные траектории выпускники средних школ средних специальных учебных заведений и профессиональных училищ young people education accumulation of educational capital professional trajectories graduates from high schools secondary specialized collages secondary vocational sch Рубрики: Социология образованияВозможно, вам будут интересны другие публикации:Cherednichenko G. New Developments in the Education and Professional Activity of Young People // Russian Education and Society. 2010. Vol. 52. Issue 7. P. 3-15. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/52/7?nav=tocListCherednichenko G. The Personal Plans of Graduates of Secondary Educational Institutions // Russian Education and Society. 2003. Vol. 45. Issue 1. Pages: 38-54. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/45/1?nav=tocListTcherednitchenko G. Les écoles des élites en Russie: leur transformasions et le devenir des élèves // Information des Sciences Sociales. Paris, 1995, sept., vol. 34. P 471-490.Cherednichenko G. The Personal Plans of Secondary School Seniors // Russian Education and Society. 2006. Vol. 48. Issue 9. Pages: 60-69 URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/48/9?nav=tocListCherednichenko G.A. Educational Trajectories of Youth: Researches and Main Results // The Futures We Want: Global Sociology and the Struggles for a Better World. View from Russia [Electronic resource]: collected papers. The 3rd ISA Forum of Sociology The Futures We Want: Global Sociology and the Struggles for a Better World / Editor-in-Chief V.Mansurov. -electronic data- Moscow: RSS, 2016. – Pp. 140-153. 1 СD ROM; 12 sm - system requirements: Windows XP/Vista/7/10 - Title from disk label.